Realtid

"Marknadsföringen var förfärlig"

administrator
administrator
Uppdaterad: 10 dec. 2008Publicerad: 10 dec. 2008

Den svenska pekskärmsmobilen hade hängivna användare men saknade strategi.

ANNONS
ANNONS

Mest läst i kategorin

– Vi är alla chockade och kommer att göra vårt bästa för att upprätthålla supporten med tips, tricks och hjälp för Neonode N2.

Det säger Jens Christian Mahnke som driver en regelrätt fanclub för hängivna användare av den svenske entreprenören Per Bystedt egenutvecklade lilla mobiltelefon Neonode.

Realtid.se berättade tidigare i dag att det svenska företaget nu gått i konkurs efter en lång tid av ekonomiska svårigheter.

– N2 är verkligen en toppenprodukt men strategin för marknadsföringen var förfärlig, säger konstaterar Jens Christian Mahnke.

– Ingen känner till Neonode!

Genom den inofficiella sajten neono.de håller Jens Christian Mahnke kontakten med andra användare i Tyskland.

Han hävdar att de flesta hittat Neonode inte genom företagets marknadsföring utan just genom hans egen blogg och community.

Jens Christian Mahnke är besviken över konkursen – men inte på Neonodes medarbetare.

ANNONS

– Jag skulle vilja göra mer för Neonode men jag antar att det är för sent.

Läs mer från Realtid - vårt nyhetsbrev är kostnadsfritt:
ANNONS
ANNONS

Senaste nytt

sju
Spela klippet
Realtid TV

Sju bolag äger en tredjedel av svenskarnas kapital

07 dec. 2025
han
Spela klippet
Realtid TV

Han vill stoppa pajkastningen – med svensk teknik

06 dec. 2025
ANNONS
ANNONS