Finans Nyhet

Carnegie har Sveriges mest nöjda Private Banking-kunder

Taggar i artikeln

Carnegie Private Banking
Jonas Predikaka, chef för Private Banking på Carnegie. Foto: Carnegie
Publicerad

Carnegie toppar kundnöjdhet inom privat förmögenhetsrådgivning för femte året i rad och utökar nu avståndet ytterligare till övriga aktörer.

Camilla Jonsson

Topp fem private banking-aktörer enligt Kantar Sifo.

Kantar Sifo Prosperas årliga kundundersökning bland svenska Private Banking-aktörer offentliggjordes under torsdagen och visar att Carnegie vinner i tio av tretton kategorier när svenska Private Banking-aktörer utvärderas av kunderna: personliga kontakter, service och tillgänglighet, skräddarsydda lösningar, löpande rådgivning, kompetens inom investeringsrådgivning, track record, nyhets- och marknadsinformation, rapportering, etisk standard och hållbara investeringar.

– Vi är oerhört glada att vi får den här utmärkelsen för femte året i rad. Vårt starka erbjudande  med unika investeringsmöjligheter och hög aktivitet inom företagstransaktioner är viktigt. Samtidigt handlar det mycket om kundernas upplevelse i kontakten med oss. Det är därför extra kul att se hur högt vi alltid rankas på just personliga relationer, service och tillgänglighet, säger Jonas Predikaka, chef för Private Banking på Carnegie i en skriftlig kommentar.

Annons

– I år vinner vi även i kategorierna hållbara investeringar och etisk standard. Vi arbetar aktivt med ett ESG-perspektiv i  vår rådgivning och har som ambition att vara ledande inom området. Vi anser att ett bolag som lever upp till samhällets regleringar om framtidens krav på hållbarhet också har bättre förutsättningar att bli goda investeringar. 

Kantar Sifo Prospera genomför kundundersökningen för Private Banking årligen. Resultatet baseras på över 600 intervjuer fördelat på två kundkategorier; förmögna privatpersoner med finansiella tillgångar överstigande 5 miljoner kronor samt företagare, som är både ägare och vd.

 

Annons

 

Annons