Coca-Cola har i New York börjat testsälja Vio - kolsyrad mjölk med fruktsmak.
Kolsyrad mjölk med fruktsmak någon?
Mest läst i kategorin
Vio marknadsförs som en hälsoprodukt och ska enligt reklamtexten smaka
”som en födelsedagsfest för en isbjörn”, skriver E24 som hänvisar till Times Online.
Mjölken som Vio innehåller har samma fetthalt som svensk mellanmjölk (1,5 procent) och innehåller lika mycket socker som Coca-Colas vanliga läsk.
Vio är smaksatt med mango, citrusfrukter, bär eller kokos och kostar strax under 20 kronor.
Enligt en testdrickare vid branschorganisationen Bevnet smakar drycken ”mycket mjölk och känns ganska krämig. Jag uppfattade den inte som sötad förrän jag faktiskt druckit ur hela flaskan”. Det skriver E24.
Vio är en del av ett Coca-Cola-projekt som syftar till att utveckla mjölkprodukter och om testförsäljningen i New York går bra den börja säljas i fler länder.






