Designen, fruktsmaken och de rosa bubblorna ska locka kvinnor att köpa vodkan som lanseras nästa månad i New York.
Här är en rosa vodka för kvinnor
Mest läst i kategorin
Den nya drycken, som kommer att heta Nuvo lanseras med rosa toner, fruktig smak och med bubblor i en flaska som snarare ser ut att komma direkt från parfymhyllan än barskåpet.
Det tog tre år att framställa den nya vodkan. I USA kommer den gå på 30 dollar för en 375 ml flaska och 20 dollar för en 200 ml flaska, enligt New York Post.
Vodkan är tänkt att locka kvinnor. Skaparen Raphael Yakoby menar att vodkaindustrin är för mansdominerad, nu är det dags för kvinnorna.
På flaskan har han till och med bestämt att det ska stå ”for her” för att understryka att det är en dryck för kvinnor.
En del av försäljningens vinst kommer också att gå till välgörenhet som forskning inom bröstcancer och kvinnorättsorganisationer.
Lanseringen av Nuvo är beräknad till den första maj.






