Alltså till vänster om mittgången precis i början av den ”översta” (femte) raden. Se mer förklaring av detta nedan.
Första Murciélago-stationen

Mest läst i kategorin
Bland det första man gör vid monteringen är bromsrör för handbromsen, utrustning för vattenkylare, och komponenter för värmeisolering.
Efter den första stationen är det dags för främre kofångaren, oljekylaren, krockkuddar för passagerare, och styrningsanordningen utom själva ratten som kommer senare. I andra stationen monteras även anordning för spolarvätskan.
I steg tre bearbetas inredningen, mittkonsolen med läder från ”sadelmakeriet” monteras.
Det sätts även i klädsel i innertaket – man kan välja läder, alcantara eller till och med bomull.
Framljusen monteras även, liksom instrumentbrädan.
Steg fyra omfattar bakre kofångare, bromsskivor och fjädring.
Bagageutrymmet som sitter fram ska även kläs.
Hur mycket får plats där?
– Kanske en väska. Det är ingen bil man åker ut med hela familjen, sa pr-kvinnan.
Lamborghinis nya fyradörrarsmodell Estoque är ännu ej slutgiltigt beslutad. Det är inte säkert att den kommer att tillverkas.
I den fortsatta Murciélago-monteringen följer i steg fem motormontering med växellåda.
Vid ena sidan satt en stor fyrkantig metallåda. Det var inte bensintanken som man kunde tro, utan en del av ljuddämparen som ger Lamborghinibilarna deras karaktäristiska ljud.
Dörrarna monteras i steg sex.
Reventon som är en ännu vassare version av Murciélago med lite annorlunda design, tillverkas bara i 20 exemplar. Bilen började säljas redan innan den ens presenterats på bilmässan i Frankfurt år 2007.
Färgen för Reventon-modellen är speciell och går i en matt gröngrå nyans. Inne är den även speciell med en särskild alcantara-inredning.
Priset för Reventon-modellen var 10 miljoner kronor plus skatter.






