Cybercom tecknar avtal med Apotek Hjärtat

Cybercom ska leverera sin tjänst Compliance Portal för informations- och IT-säkerhet till Apotek Hjärtat. Ett avtal är tecknat för bolagets samtliga verksamheter.

Med cirka 390 apotek runt om i landet och en omsättning på cirka 12 miljarder kronor är Apotek Hjärtat Sveriges största privata apoteksaktör. Apotek Hjärtat är en del av ICA Gruppen.

– Digitaliseringen skapar nya möjligheter för stora och komplexa miljöer. Vår Compliance Portal är ett metod- och processtöd som skapar effektivitet för systematisk kravhantering och uppföljning, säger Mikael Sundberg, Affärsutvecklare Secure, Cybercom Sweden.

Cybercoms tjänst Compliance Portal är ett professionellt GRC-verktyg (Governance Risk and Compliance) med fullt stöd för risk management som används av företag och organisationer inom bank- och finans, offentlig sektor och handel. Compliance Portal stödjer innovativa processer inom kravuppfyllnad genom en interaktiv kravhantering och visar status på verksamhetens säkerhet i realtid.

– Apotek Hjärtat är en ny kund till Cybercom och vi är mycket stolta över att de väljer oss och vår GRC-tjänst. Vår ambition är att bli deras främsta affärspartner i den digitala världen, säger Niklas Flyborg, VD och koncernchef, Cybercom Group.