Strategiskt samarbete mellan Vålt AB och DEFA revolutionerar framtidens laddinfrastruktur

Uppdaterad

Stockholm, 2024-04-27 – Vålt AB, en ledande aktör inom installation och drift av laddstationer, kan med glädje offentliggöra ett strategiskt samarbete med DEFA, marknadsledare inom elektriska bilvärmesystem, laddsystem för el- och hybridbilar samt tillverkare av LED-belysning. Samarbetet blir en unik satsning från båda parter och sätter en ny standard för laddinfrastruktur samt driver på utvecklingen mot en hållbar framtid.

En ny era av elektrisk laddning med DEFA Power
Samarbetet fokuserar på DEFA Power, en avancerad laddbox med 22 kW kapacitet och specialanpassad mjukvara för större anläggningar. DEFA Power är utvecklad för att tillgodose behoven hos både offentliga och privata aktörer, inklusive bostadsrättsföreningar, samfälligheter, företag, fastighetsbolag och privatpersoner.

Viktiga fördelar och framsteg

Vålt AB kommer att sälja och installera DEFA Power. Detta partnerskap som präglas av tätt samarbete förväntas erbjuda betydande fördelar såsom ökad tillgänglighet av laddstationer, förbättrad energieffektivitet, skräddarsydda laddlösningar genom anpassningsbar mjukvara och framtidssäker teknologi.

Ledande vägen mot en grön framtid

Fabian Molander, VD för Vålt AB, uttrycker sin entusiasm över samarbetet:
– "Att samarbeta med DEFA ger oss en unik möjlighet att skapa en laddinfrastruktur som inte bara möter dagens behov utan också framtidens. Genom detta partnerskap kan vi erbjuda våra kunder en högkvalitativ, effektiv och hållbar laddlösning."

Mattias Ericsson, Sales & Operations Director, Auto Industry and eMobility på DEFA, tillägger:
"Vårt samarbete med Vålt är ett steg framåt mot att underlätta för människor att omfamna en elektrisk framtid. DEFA Power är resultatet av avancerad teknik och innovation, och genom Vålts omfattande erfarenhet och nätverk kan vi säkerställa att denna teknik blir tillgänglig för alla."

För en hållbar och tillgänglig framtid

Detta samarbete mellan Vålt och DEFA är ett tydligt tecken på deras gemensamma engagemang för hållbarhet och innovation. Genom att erbjuda avancerade laddningslösningar bidrar de till att accelerera övergången till elektriska fordon och en grönare framtid.

För mer information om samarbetet och DEFA Power, besök www.vålt.se eller www.defa.com/se

Kontaktinformation för media:

Fabian Molander, VD, Vålt AB
E-post: fabian@kontaktvolt.se
Telefon: 072-609 01 01

Mattias Ericsson, Sales & Operations Director, Auto Industry and eMobility, DEFA
E-post: mattias.ericsson@defa.com
Telefon: 070-949 3401

Detta pressmeddelande markerar en viktig milstolpe i strävan mot en mer hållbar och elektrisk framtid, och både Vålt och DEFA ser fram emot de positiva effekter deras samarbete kommer att ha på marknaden och miljön.