Annons

Annons

Ny toppchef på Nordea

Efter flera år med bottenbetyg i kundnöjdhet rekryterar nu Nordea Anette Haaning från Handelsbanken som får uppdraget som nordisk kundnöjdhetschef.

Enligt Finansbarometern har Nordea legat i botten bland storbankerna när det gäller kundnöjdhet, sämst var det 2018. För att öka kundnöjdheten på Nordea har banken anställt en ny kundnöjdhetschef.

Anette Haaning tillträder den 1 november som nordisk chef för kundnöjdhet i Nordea Personal Banking, enligt finans.dk.

Anette Haaning kommer närmast från Handelsbanken där hon haft en liknande roll men är mest känd som kommunikationschef för Handelsbanken.

Annons

Annons

Frank Vang-Jensen pekar på att Anette Haanings mångåriga erfarenhet från arbetet med retailkunder från Københavns Lufthavne och Handelsbanken stärker Nordeas arbete kundnöjdheten i de nordiska länderna.

Frank Vang-Jensen  och Anette Haaning känner varandra sedan tiden på Handelsbanken då Frank Vang-Jensen var Handelsbannkens landschef i Danmark.

Läs allt om:

Annons

Annons

Annons

Annons

Annons