Sebastian Pruszynski Head of Strategic Partnerships och Jonas Köpniwsky kommunikationschef Regily
Sebastian Pruszynski, Head of Strategic Partnerships, och Jonas Köpniwsky, kommunikationschef, Regily.Foto: Regily
Fintech

Techbolaget Regily rekryterar från PwC och Trustly till fortsatt expansion

Efter en lyckad riktad emission som tillfört bolaget såväl färskt kapital som ännu fler profilerade investerare värvar nu Storåkers- och Selin-backade Regily sin nya kommunikationschef från PwC och nya Head of Strategic Partnerships från Trustly.

Uppdaterad 2021-04-12
Publicerad 2021-04-01

Techbolaget Regily, som utvecklat en tjänst som underlättar hur man checkar in till tjänster på nätet och precis tagit 20 miljoner kronor i en kraftigt övertecknad nyemission, har rekryterat Jonas Köpniwsky till rollen som kommunikationschef och Sebastian Pruszynski till rollen som Head of Strategic Partnerships. 

Jonas Köpniwsky kommer närmast från konsultbolaget PwC där han hade det övergripande ansvaret för bolagets interna och externa kommunikation. Han har även dessförinnan arbetat många år på Klarna som PR Manager. Sebastian Pruszynski kommer närmast från fintech-bolaget Trustly där han tidigare var Commercial Product Manager inom Financial Services. Hans bakgrund passar väl in i Regilys ambition att växa ytterligare inom fintechsegmentet, säger Regily.

I förra veckan lanserade Regily den senaste versionen av bolagets plattform på Checkin.com och offentliggjorde samtidigt senaste emissionen vilken värderar bolaget till 300 miljoner kronor. TIN Fonder, Erik Selin Knutsson Holdings och Norron Fonder återfinns bland de nya investerarna och ansluter till bolagets största privata investerare sedan tidigare Nicklas Storåkers samt finansprofilerna Anders Borg och Eirik Winter.

Regilys uttalade mål med kapitalet är att skapa resurser för att kunna öka fokus på sälj och marknad och expandera verksamheten ytterligare.

– Vi är i en grymt spännande fas som bolag, med mycket intressant framför oss och ett fortsatt stort rekryteringsbehov. Jag tror det är viktigt att vi fortsätter med den lyckade strategi vi haft från början, att rekrytera på global nivå för att se till att vi hittar de allra bästa talangerna oavsett var de råkar bo. Det bästa sättet för oss att uppnå vår vision är att vara ett litet och ruskigt effektivt team av briljanta människor, säger Kristoffer Cassel, vd och grundare på Regily, i en presskommentar.

Regilys nya kommunikationschef Jonas Köpniwsky säger till Realtid att det som ligger närmast efter den senaste emissionen och rekryteringarna är att fortsätta förbättra såväl produkten som teamet för att uppnå bolagets vision att “radikalt förändra och förenkla hur människor över hela världen checkar in till de tjänster de använder på nätet. 

– Ambitionen är både tydlig och skyhög, säger Jonas Köpniwsky.

Hur ser produkt-roadmapen ut vad gäller att fortsätta utveckla det globala erbjudandet samt erbjudandet inom fintech?
– Först och främst är vårt SaaS-ramverk redan världsledande, vilket också är anledningen till att vi kunnat växa så snabbt sedan bolaget grundades 2017. Utvecklingen nu handlar om stenhård fokusering på nylanserade Checkin.com som väldigt väl sammanfattar hur vi på Regily vill förändra användandet av Internet. Fintech är tillsammans med Gaming och Subscriptions våra tre huvudvertikaler där vi har riktigt bra traction på marknaden och jobbar med många stora internationella varumärken. Samtidigt ser vi tydligt att vår checkin-mjukvara kommer att göra stor nytta för i stort sett alla tjänster som finns på nätet idag och vi lägger nu pusslet för att identifiera ytterligare branscher att fokusera på.

Vilka nyckelkompetenser tillför ni som gör att Regily kan ta sig till nästa nivå? Vad blir lite mer exakt ditt och Sebastians ansvarsområden och prioriteringar?
– Sebastian kommer främst att arbeta med Regilys olika strategiska leverantörer för att kontinuerligt förbättra vårt globala erbjudande. Hans bakgrund inom Financial Services passar också väldigt bra med vår ambition att växa ytterligare inom fintech. För mig som arbetar med kommunikation är det här en utmaning på en nivå som är svår att hitta någon annanstans. Regily är inte bara ett framgångsrikt svenskt techbolag som är världsledande på det vi gör, utan har dessutom varit något av ett doldisbolag de senaste åren som relativt få har bra koll på. Och på det kan man lägga att vi ska etablera ett globalt varumärke som är på samma nivå höga nivå som ambitionen med vår produkt. Det ska bli otroligt spännande att ge sig ut på den här resan med hela teamet. 

Ni fick in flera tunga investerare i samband med den senaste riktade emissionen, vad betyder det för er som bolag?
– Det betyder naturligtvis mycket. Regily har redan från början haft turen att få in väldigt bra människor även på investerarsidan, som till exempel Nicklas Storåkers, Johan Qviberg, Anders Borg och Eirik Winter. Att ytterligare framgångsrika aktörer som TIN Fonder, Erik Selin, Knutsson Holdings och Norron Fonder nu också ansluter visar tydligt att tron på bolaget och vad vi ska åstadkomma framöver är stor även externt. Det är jättekul, deras samlade erfarenheter och kunskaper kommer att hjälpa oss. 

Apropå emissionen, hur långt är Regily från en börsnotering? 
– Som en av våra grundare och vd Kristoffer Cassel nämnde i en intervju tidigare är det absolut ett rimligt antagande att det kan ske en notering i framtiden, men inget är spikat.

Om dig lite mer specifikt: du har drivit PR-byrå, jobbat inom fintech hos Klarna och sedan konsultbranschen hos PWC och nu tillbaka till tech igen? Vad har lockat dig till Regily? Vad tar du med dig från dina tidigare erfarenheter?
– Som jag nämnde tidigare så njuter jag av att den här rollen och den resa vi gör erbjuder utmaningar på så många nivåer. Jag har fått mycket externa förfrågningar under mina år på PwC men hela tiden känt att den roll jag hade där var så utvecklande att inget av det var intressant. Men det förändrades när Kristoffer hörde av sig. Ambitionen i hela Regilyteamet, visionen för vad vi ska göra med bolaget, chansen att verkligen få bygga ett globalt varumärke och min starka tro på produkten i sig är en svårslagen kombination. Jag tror att mina erfarenheter från att driva PR-byrå, många år inom tech med Klarna och en enorm men samtidigt framåtlutad konsultjätte som PwC är en bra grund för att lyckas med den här kommunikationsutmaningen.

Du nämner att rollen på PwC var utvecklande, hur känns det att lämna?
– Jag vill vara väldigt tydlig med att jag har haft fantastiska år med fantastiska kollegor på PwC. Det är en grym arbetsgivare och jag är övertygad om att det kommer att fortsätta gå väldigt bra för dem. Samtidigt känner jag Regilys grundare Kristoffer Cassel och Alexey Kuznetsov sedan vår gemensamma tid på Klarna och att nu få chansen att tillsammans med dem etablera ett globalt varumärke för en produkt som redan har kommit väldigt långt, men som samtidigt är relativt okänd, är svårt att slå. Jag ser fram emot en spännande vår och sommar.

Platsannonser

Logga in