Realtid

Nowa köper in sig i analysföretag

Realtid.se
Uppdaterad: 09 juni 2017Publicerad: 09 juni 2017

Kommunikationsbyrån Nowa köper 25 procent av analysföretaget Habermax som blir en del av Nowa-gruppen.

ANNONS
ANNONS

Mest läst i kategorin

Habermax är ett analysföretag som arbetar med att ta fram insikter som ligger till grund för kunders marknadskommunikation, varumärkesstrategier och affärsutveckling. Habermax har 3 anställda och leds av Martin Medrek. Habermax omsatte 3,5 miljoner år 2016 och gjorde ett rörelseresultat på 867. 000 kronor. I år beräknas bolaget och dess tre anställda komma upp i en omsättning på 5 miljoner kronor, skriver Dagens Opinion.

– Det klickade direkt mellan oss och Nowa Kommunikation. Nowas vision om integrerad kommunikation ligger helt i linje med Habermax erbjudande. Vår kompetens, att kunna leverera analyser och insikter om våra uppdragsgivares varumärke och målgrupper, är en viktig del i att kunna tränga igenom i en alltmer komplex omvärld, säger Martin Medrek, i ett pressmeddelande.

– Det är få andra byråer som har lika stor bredd som vi i Nowagruppen. I våra affärsområden och bolag finns specialister inom allt från PR och medierådgivning till inredning, marknadsanalys och digital specialistkompetens. Vår styrka är vår bredd och att vi med all vår djupa specialistkompetens kan erbjuda våra kunder en helhet i sin kommunikation, säger Anders Wallqvist, vd på Nowa Kommunikation, i pressmeddelandet.

Därmed ingår sju företag i Nowa-gruppen och den totala omsättningen landar på cirka 200 miljoner kronor.

Läs mer från Realtid - vårt nyhetsbrev är kostnadsfritt:
ANNONS
ANNONS

Senaste nytt

ANNONS
ANNONS