Realtid

Handels i Göteborg utökar i Asien

Sara Johansson
Uppdaterad: 05 feb. 2014Publicerad: 05 feb. 2014

Ytterligare två universitet i Kina och Sydkorea blir delar i MBA-nätverk.

ANNONS
ANNONS

Mest läst i kategorin

Handelshögskolan i Göteborg stärker Executive MBA-programmets position i Asien.

Programmet utvidgar sitt nätverk i Asien till fyra partneruniversitet i tre länder, enligt ett pressmeddelande.

Sedan tidigare sker delar av undervisningen o Göteborgs flaggskeppsutbildning för chefer – Executive MBA-programmet – vid skolorna Institute of Management Bangalore i Indien och Zhejiang University i Kina. Nu breddas undervisningen även till Shanghai Jiao Tong University och Yonsei University i Sydkorea.

Enligt Handelshögskolan är båda skolorna topprankade och av ”högsta internationella standard”.

– Vi är stolta över att ha ett nära samarbete med fyra välrennommerade universitet i Asien. Detta ger oss tillgång till lokal expertis och kontakt med multinationella företag som Infosys, Alibaba och samsung. I takt med att svenska företag expanderar i länder som Kina, Indien och Sydkorea ökar behovet av kunskap om hur man gör affärer i dessa länder, säger Per-Olof Larsson, vd, GU School of Executive Education.

Han uppger även att deltagarna i programmet ofta arbetar i exportinriktade branscher och får genom programmets nätverk direktkontakt med forskare och företagsledare i regionen.

Läs mer från Realtid - vårt nyhetsbrev är kostnadsfritt:
ANNONS
ANNONS

Senaste nytt

ANNONS
ANNONS