Realtid

Byt namn och få gratis satellit-tv

administrator
administrator
Uppdaterad: 24 aug. 2005Publicerad: 24 aug. 2005

USA:s näst största satellitoperatör, EchoStar Communications, som äger satellitkanalen Dish Network, har svårt att ragga kunder. Nu erbjuder bolaget i en marknadsföringskampanj fri satellit-tv i tio år till den stad som är villig att ändra namnet till "Dish".

ANNONS
ANNONS

Mest läst i kategorin

Amerikanska EchoStar Communications lyckades bara locka 225.000 nya kunder under andra kvartalet vilket innebär en minskning med 33 procent jämfört med motsvarande period 2004.

Nu har bolaget insett att marknadsföring av det mer kreativa slaget är av nöden och erbjuder fri service i tio år till alla invånare i den stad som antar namnet ”Dish”, efter satellitkanalen Dish Network. EchoStars serviceerbjudande inkluderar mottagare, installation och ett programpaket och beräknas kosta 4 miljoner dollar per tusen invånare. Det skriver Businessweek.

Den stad som nappar får dock inte byta tillbaka till sitt gamla namn efter tio år. Namnbytet ska vara permanent och staden måste även byta ut alla skyltar, anslag och affischer med stadens gamla namn på.

EchoStars kampanj kan tyckas innovativ, men är faktiskt inte det första i sitt slag i USA. På 50-talet bytte en stad i New Mexico namn till Truth or Consequences efter en populär tv-serie.

Läs mer från Realtid - vårt nyhetsbrev är kostnadsfritt:
ANNONS
ANNONS