Finans Nyhet

Accenture köper dansk byrå

Taggar i artikeln

Accenture Accenture Interactive
Publicerad

Accenture har ingått avtal om att förvärva danska Hjaltelin Stahl, en kreativ digital byrå specialiserad på kanalöverskridande marknadsföring och kundupplevelser.

Camilla Jonsson

Den prisbelönta byrån kommer efter förvärvet att bli en del av Accenture Interactive, och därmed stärka Accenture Interactives verksamhet och erbjudande i Norden.

Hjaltelin Stahl grundades 2003 och är en av Danmarks största oberoende byråer. 2019 utsågs byrån till Danmarks bästa byrå för fjärde året i rad av Mylmage, en årlig undersökning där över 700 marknadsföringschefer deltar.

Byrån är specialiserad på integrerad, kanalöverskridande marknadsföring, där skräddarsydd kommunikation tas fram för flera mediekanaler för att hjälpa företag  att utveckla marknadsföringskampanjer och digitala kundupplevelser.

Annons

Norden är en tillväxtregion för Accenture Interactive, både vad gäller att fostra kreativ talang och expandera sitt digitala erbjudande. Nyligen presenterades Adam Kerj som ny kreativ chef för organisationen, och kort därefter förvärvades de kreativa byråerna The World Loves och Kaplan i Sverige. Accenture Interactive har även rankats som världens största digitala byrå av branschtidningen Ad Age.

Affären genomförs efter att sedvanliga villkor och prövningar är uppfyllda. De finansiella detaljerna av affären offentliggörs inte.         

 

Annons

Annons