Louise Sander, vd för Handelsbanken Liv. Foto: Handelsbanken
Louise Sander, vd för Handelsbanken Liv. Foto: Handelsbanken
Pension

Tjänstepensioner – Högst betyg till Handelsbanken Liv

Handelsbanken Liv har högst kundnöjdhet av de stora bankerna bland tjänstepensionskunder.

Uppdaterad 2020-11-09
Publicerad 2020-11-09

Undersökningar från Svenskt Kvalitetsindex visar att tjänstepensionskunderna i Sverige under flera år har blivit mer och mer nöjda. 

Detta år vänder dock trenden neråt för branschen i stort, men Handelsbanken har en positiv utveckling och förbättrar kundnöjdheten med plus 0,5 indexenheter samtidigt som branschen minskar med minus 1,6. Frågeområdena produktkvalitet och servicekvalitet får stärkta betyg och här får Handelsbanken Liv bäst resultat av alla aktörer i mätningen. 

– Tjänstepensionsaffären är en viktig del av bankens sparerbjudande, och det är glädjande att se att vårt fokus på det här området gett resultat. Det finns en stor potential att utveckla tjänstepensionsaffären ytterligare, och vår satsning på proaktivitet och kontinuerlig kundkontakt är rätt väg att gå, säger Louise Sander, vd Handelsbanken Liv. 

Coronapandemin har påverkat kundupplevelsen även i försäkringsbranschen. Handelsbanken Liv har till exempel anpassat erbjudandet tillfälligt för Handelsbankens Tjänstepension för att bidra till att stötta företag som drabbats ekonomiskt. 

– Vi gjorde det till exempel möjligt att ansöka om tillfälligt lägre sparpremie för Handelsbanken Tjänstepension samtidigt som försäkringsskyddet behålls intakt. Här har vi lagt extra vikt på rådgivning så att kunden förstår vilka konsekvenserna kan bli och detta sammantaget har säkert bidragit till det fina resultat vi nu ser i årets SKI-mätning, säger Louise Sander. 
 

Platsannonser

Logga in