Pressbild
IT

Resurs Checkout integreras i Esecos affärssystem

Resurs Banks tjänst Resurs Checkout införlivas i Esecos affärssystem Nemo. Syftet är att erbjuda e-handelsbutiker en sömlös hantering av ordrar och betalinformation.

Uppdaterad 2017-09-06
Publicerad 2017-09-06

Det framgår av ett pressmeddelande.

Nemo är ett affärssystem som vänder sig till alla typer av små och medelstora e-handelsbutiker. Med hjälp av Resurs Banks checkout-lösning kan Nemo hantera ordrar och betalningsinformation automatiskt i ett flöde.

Resurs Bank har senaste året utökat sitt erbjudande mot handeln. I juni släppte nischabanken till exempel en lösning som gör det möjligt för kunder att ansöka om kredit med mobilen direkt i butik. Lanseringen gjordes i samarbete med Netonnet i Sverige.

Realtid.se har sök Resurs pr- och kommunikationschef Magnus Lilienström för en kommentar, men utan framgång.

Realtid.se har tidigare berättat att bankens rörelseresultat steg med 13 procent till 693 miljoner kronor tack, medan rörelsens intäkter klättrad med 9 procent till 1.427 miljoner. Ökad utlåningstillväxt på 14 procent låg bakom den starka rapporten.

– Det är glädjande att vi kan lägga ännu ett starkt halvår bakom oss, det bästa halvåret i koncernens historia, konstaterade vd:n Kenneth Nilsson.

 

Platsannonser

Logga in