Ny Styrelseordförande i Avassa

STOCKHOLM, 9 juni, 2021 — Charlotte Brogren har valts till ny styrelseordförande i Avassa Systems, en pionjär inom hantering av distribuerade edge cloud för containerapplikationer.

Charlotte Brogren har en doktorsexamen i kemiteknik från Lunds Universitet och arbetar som CTO på Alimak Group. Mellan 2009 och 2017 var hon generaldirektör och chef på Vinnova, och innan dess på ABB i olika tekniska roller inklusive R&D Director och SVP Robotics Division. Hon är styrelseordförande i HMS AB, styrelsemedlem i Organoclick AB, och deltar i olika utvecklings-stiftelser och initiativ.

"Vi välkomnar Charlotte till styrelsen," säger Fredrik Lundberg, VD på Avassa Systems, "Hon tillför lång erfarenhet från djupt teknik-centriska miljöer och är ett värdefullt tillskott under vår pågående expansion av utvecklingskapacitet och affärsverksamhet.”

"Det ska bli väldigt spännande att leda Avassas styrelse och jag ser fram emot att arbeta med att driva bolagets utveckling framåt," säger Charlotte Brogren, "Marknaden för distribuerade edge cloud utvecklas snabbt, och bolaget är på god väg att ta en ledande roll under dess expansion".

Om Avassa Systems
Avassa Systems AB är ett privatägt företag som tar sig an utmaningarna kring hantering av massivt distribuerade edge cloud-miljöer så att infrastruktur- och driftsteam kan distribuera, övervaka och observera containerapplikationer i stor skala. Avassa Systems AB grundades 2020 och är baserat i Stockholm.

För mer information, besök www.avassa.io och följ oss på LinkedIn.

Carl Moberg
press@avassa.io