Låna pengar till semestern? Ta ett lån med låg ränta istället för resebyråns avbetalningar som ofta blir kostsamma. Vi jämför och hittar det bästa privatlånet 2019

Ska du ta din efterlängtade semesterresa i sommar? För en vanlig småbarnsfamilj kan det bli en av året största utgifter och många väljer att ta kostnaden på avbetalning men det är värt att ta sig en jämförelse för att hitta den lägsta möjliga räntan.

Sola, bada, ligga vid stranden och slappa. Något som många ser fram emot efter nästan ett år med kyla och mörker men för många familjer blir det en kostsam resa och många väljer att finansiera sin resa via charterbolagens egna finansieringstjänster.

Detta kan vara ett utmärkt upplägg för den som kan betala av sin resa under de räntefria kampanjerna som charterbolagen erbjuder men överskrider du den räntefria perioden som oftast är begränsad till en kortare period så får du istället en ränta som ligger i spannet runt 20%, det blir i längden en väldigt dyr resa.

Inför semestertiderna som hägrar har vi uppdaterat vår bankjämförelse där du kan se olika bankers villkor och räntor. Ditt Lån har i år valt att rekommendera Advisa som en oberoende låneförmedlare, Advisa jämför 35 lånegivare och har därmed det största utbudet av banker som konkurrerar om ditt lån. En annan uppstickare med modern teknologi som erbjuder flexibla lån är Bynk där du exempelvis kan få fyra betalningsfria månader per år och höja / sänka månadskostnaden direkt i appen, en funktion som uppskattas efter semestern och inför juletider.

Se hela sammanställningen och jämför blancolån här.

Ditt Lån jämför och hjälper privatpersoner att hitta lägsta möjliga ränta för privatlån, billån, kreditkort och bolån.

Varför betala mer än nödvändigt?