Premium
Realtids chefredaktör har en förklaring till varför så många unga nu vill jobba med betallösningar, som på Klarna. Foto (montage): Realtid/Klarna.
Realtids chefredaktör har en förklaring till varför så många unga nu vill jobba med betallösningar, som på Klarna. Foto (montage): Realtid/Klarna.
Krönika

Så blev det coolt med betalningslösningar

Hur det blev coolt att jobba med betalningslösningar, spelet bakom Altors köp av Vinge och ett tips om en ny finansserie. Det är innehållet i chefredaktör Johan Såthes krönika.

Johan Såthe
Uppdaterad 2021-05-25
Publicerad 2019-11-02

När jag växte upp på 80- och 90-talet var att jobba med media det coolaste man kunde göra. Man skulle göra sig ett namn, antingen som profilerad skribent på en tidning – gärna på mytomspunna Expressen –  eller ännu hellre som programledare på någon av de nystartade tv-kanalerna.

Idag är mediebranschen i kris och ungdomarna drömmer...

Vill du läsa vidare?
Det här innehållet är en del av Realtid Premium. Med vår Premium-tjänst får du:
  • Tillgång till allt vårt innehåll på Realtid
  • Nyheter, analyser, granskningar och reportage för beslutsfattare
  • Tillgång till Realtids arkiv sedan 2004
  • Exklusiva erbjudanden från KTH Executive School och Lexly
Köp Premium
Redan medlem?

Platsannonser

Logga in