IT & techNyhet För dig som prenumerant

Därför misslyckas svenska bolag i Kina

Jonathan Kullman är vd och grundare av marknadsföringsbyrån Nordic Business HouseJonathan Kullman är vd och grundare av marknadsföringsbyrån Nordic Business House
Jonathan Kullman, vd och grundare av Nordic Business House
Publicerad
Uppdaterad
Svenska bolag som vill lyckas slå sig fram i det digitala landskapet i Kina behöver målgruppsanpassa sin kommunikation. Dessutom är det ett måste med QR-koder, en hemsida som är anpassad för sökmotorn Baidu, samt en närvaro på WeChat. Det säger en marknadsföringsexpert till Realtid.

Anders Frick

Jonathan Kullman är vd och grundare av marknadsföringsbyrån Nordic Business House, som arbetar med digital marknadsföring i Kina. Byrån har genom åren hjälpt flertalet svenska varumärken att etablera sig på den kinesiska marknaden. Här är sammanfattningen av hans viktigaste insikter:

tests

00000000

000000

000000

000000

Har du redan ett konto.

Teckna premiumabonnemang

Månad
299
kronor per månad

Ex moms
Registrera med företagsmejl

Månad
99
kronor per månad

Inkl moms
Endast för privatperson

Mest populär
Helår
274
kronor per månad

Betala 3 289 kr per år
och spara 299 kr

Team

Medlemskap till hela företaget.
Få upp till 50% rabatt>>

Det här får du som medlem

  • Tillgång till allt vårt Premium-innehåll på Realtid.
  • Nyheter, analyser, granskningar och reportage för beslutsfattare.
  • Krönikor, och analyser från ledande profiler.
  • Bli en del av vår community.

Så här fungerar Premium

  • Betala per månad eller år.
  • Säg upp enkelt när du vill.
  • Välj mellan kort, Klarna eller företagsfaktura som betalningsalternativ.
  • Läs fullständiga villkor här.

Frågor?

Annons