Klädkedjan Hennes & Mauritz, som i veckan öppnar sin tusende butik, lanserar en egen tidning med namnet H&M Magazine.
H&M startar tidning

administrator
Uppdaterad: 24 aug. 2004Publicerad: 24 aug. 2004
ANNONS
ANNONS
Mest läst i kategorin
H&M:s nya Tidningen kommer att tryckas av Spoon Publishing på fem språk och delas ut i 20 länder med en upplaga på 450 000 exemplar.
Tidningen är en ansiktslyftning och hopslagning av H&M:s personaltidning och kundtidning.
H&M Magazine skall förutom modereportage innehålla artiklar om resor, design, inredning och kultur. Tanken är att den skall ge inspiration och öka intresset för H&M. Till en början kommer tidningen att delas ut exklusivt till dem som registrerat sig som H&M:s klubbmedlemmar men målsättningen är att tidningen relativt snart skall få en större kundkrets.
– Det var dags att prova något nytt, säger H&M:s klubbansvarige Håcan Andersson till dagensmedia.se.
Läs mer från Realtid - vårt nyhetsbrev är kostnadsfritt:
ANNONS
ANNONS
Senaste nytt
ANNONS
ANNONS






