Zalando ny majoritetsägare i lyxkulturföretaget Highsnobiety

Taggar i artikeln

lyx Zalando
Highsnobiety är ett globalt mode- och livsstilsmediamärke. Totalt har de runt 200 anställda med sitt huvudkontor i Berlin.
Publicerad
Uppdaterad

Klädjätten Zalando blir majoritetsägare i lyxkulturföretaget Highsnobiety.

Rikard Jansson

— Highsnobiety kommer att fortsätta sin oberoende verksamhet, men kommer samtidigt att fungera som en strategisk och kreativ konsult som hjälper Zalando att utveckla nya inspirationsfokuserade utrymmen och format på sin plattform, skriver Zalando i ett utskick.

Highsnobiety är ett globalt mode- och livsstilsmediamärke. Företaget lanserar bland annat en kvartalsvis tidning. Bolaget grundades 2005 av David Fischer och har idag flera olika verksamheter. Totalt har de runt 200 anställda med sitt huvudkontor i Berlin.

Parterna har kommit överens om att inte offentliggöra några finansiella siffror. David Fischer kommer fortsätta ha en minoritetsandel i företaget.

Annons

Annons