Annons

Annons

David Orlic

"Allt fler företag och organisationer letar efter en ny sorts kommunikationsbyrå som klarar av att knyta samman strategi, reklam, PR, digitalt och media. De söker en partner som levererar insiktsdriven kreativitet, som kan hantera den ökade komplexitet som präglar dagens medielandskap och som förstår hur gränssnittet mellan näringsliv och samhälle ser ut". Det säger David Orlic, vice vd och kommunikationschef på Prime. 

En av Primes senaste nyrekryteringar är Hanna Belander, som har erfarenhet av stora varumärkesbyggande koncept för SEB. "Kraven på kommunikationsbyråer höjs hela tiden. Jag tror att det behövs en ny sorts huvudbyrå" säger David Orlic, vice vd och innovationschef, till Realtid.

Den snabba förändringstakten har bidragit till att kommunikation har rört sig från en separat disciplin till att bli en kompetens som behövs i hela organisationen. Det menar David Orlic, som är vice vd och innovationschef på kommunikationsbyrån Prime och dessutom ordförande i KOMM – branschförbundet för Sveriges Kommunikationsbyråer.

Volontaires förre vice vd och medgrundare David Orlic är PR-byrån Primes senaste rekrytering.