Tradingmäklaren RoboMarkets lanserar aktiehandel via TradingView

Från och med september 2023 är det möjligt för svenska investerare att köpa och sälja amerikanska aktier direkt i TradingViews gränssnitt.

Det är den europeiska tradingmäklaren RoboMarkets som lanserar nyheten för sina kunder: Aktiehandel via TradingViews plattform – en av världens mest populära plattformar för teknisk analys och marknadsinformation.

TradingView är en webbplattform som erbjuder en mängd verktyg och funktioner för att analysera finansiella marknader inklusive realtidsdata, tekniska indikatorer och möjligheten att skapa anpassade strategier. Genom integrerat API ger RoboMarkets sina kunder tillgång till en omfattande uppsättning funktioner för att förbättra deras handelsupplevelse.

”Många investerare uppskattar idag TradingViews gränssnitt och vi är glada att våra kunder nu får möjligheten att koppla upp sitt vanliga konto eller investeringssparkonto hos RoboMarkets mot TradingViews plattform för handel med amerikanska aktier.” säger Maximilian Ström, Managing Director på RoboMarkets Nordic.

RoboMarkets lanserade i början av 2023 ett ISK med USD-konto för att möjliggöra handel med amerikanska aktier utan handelsrelaterade växlingsavgifter.

”RoboMarkets övriga utbud av instrument kommer att göras tillgängliga via TradingView längre fram”, avslutar Maximilian Ström.

Om RoboMarkets:
RoboMarkets Ltd. är en tradingmäklare licensierad under CySEC licens nr. 191/13. RoboMarkets erbjuder investeringstjänster i Europa till traders på den finansiella marknaden genom access till sina egenutvecklade handelsplattformar. Kundsupport för svenska kunder tillhandahålls av RoboMarkets Nordic med kontor i Stockholm.

Riskinformation: CFDs är komplexa instrument och innebär stor risk för snabba förluster på grund av hävstångseffekten. 74-89% av alla icke-professionella kunder förlorar pengar när de handlar CFDs via den här leverantören. Du bör överväga om du förstår hur CFDs fungerar och om du har råd att ta en sådan hög risk att förlora dina pengar.

Kontakt: Maximilian Ström, Managing Director, RoboMarkets Nordic. Tel: +46(0)76 608 09 36. Email: maximilian.strom@robomarkets.com

Länk: https://www.robomarkets.com/se/forex-trading/terminals/tradingview/

Tidigare pressmeddelanden: https://www.prnewswire.com/news-releases/tradingmaklaren-robomarkets-oppnar-upp-for-handel-med-amerikanska-aktier-utan-vaxlingsavgifter–lanserar-isk-med-usd-i-sverige-301771734.html