Svedea har Sveriges nöjdaste djurkunder!

För ungefär tre veckor sedan stod det klart att Svedea tog hem Svenskt Kvalitetsindex utmärkelse Sveriges nöjdaste kunder inom fordonsförsäkring för femte året i rad. Nu har hund- och kattägarna fått tycka till och Svedea är i topp – igen!

Svedea är överlägsen vinnare i Svenskt Kvalitetsindex färska mätning av kundnöjdheten i kategorin djurförsäkringar och tar förstaplatsen i alla drivande aspekter som ligger till grund för resultatet.

– Vi har anat att våra kunder är nöjda, men att få det här kvittot på att vi gör saker rätt är naturligtvis fantastiskt kul! Precis som inom fordon och företag jobbar vi inom husdjursförsäkringar varje dag med våra kunders bästa för ögonen – och vi kommer att kämpa vidare på den inslagna vägen, säger Odd Einar Bruem, chef djurförsäkringar på Svedea.

– Ja, vilka framgångsveckor vi haft! Att först lyckas ta femte raka medaljen i kategorin fordonsförsäkring och tre veckor senare få samma utmärkelse för husdjur är inget annat än en bedrift. Att vi uppnår så höga kundnöjdhetsbetyg bottnar i ett ständigt pågående arbete med vår företagskultur. Vår strävan efter nöjda kunder sitter i vårt DNA, säger Jonas Roberts, vd för Svedea.

Bara ett steg på vägen

Även om man gläds över första utmärkelsen i djursegmentet finns flera frågor att jobba vidare med.

– Nu ska vi fira den här framgången och känna oss stolta, med all rätt. Men vi är också väl medvetna om att kundnöjdhet är något som alltid måste förtjänas. Att sträva efter att ha nöjda kunder är inte nog, vi ska ha Sveriges nöjdaste kunder varje år, avslutar Odd Einar.

Fakta om SKI

SKI, Svenskt Kvalitetsindex, har mätt kundnöjdhet inom en rad branscher sedan 1989. Branschstudierna ger svar på vilka områden som driver kundnöjdhet och lojalitet. Under oktober och november har SKI undersökt kundnöjdheten bland försäkringskunder.