PION Group rekryterar Gabriella Edberg som ny VD för QRIOS

PION Groups bolag för IT-baserad utveckling av Human Resources (HR), QRIOS, förstärks av Gabriella Edberg som kliver in som ny VD under våren 2024. QRIOS arbetar bland annat med uppdrag för organisationer inom Engineering, Technology, IT och Life Science.

Gabriella Edberg har lång erfarenhet från techbolag och konsultbranschen bland annat från bolaget ALTEN Sverige. Gabriella har arbetat inom flertal teknikområden, bland annat mjukvara, energisystem och Life Science. Hon kommer närmast från en roll som Head of Sales för techbolaget Hiven Energy, som utvecklar mjukvara och erbjuder tradingtjänster inom energioptimering. Gabriella Edberg kommer att ingå i PION Groups koncernledning:

”Mitt nya uppdrag känns enormt motiverande och jag ser mycket fram emot att bidra till QRIOS fortsatta framgång. Jag är väldigt förväntansfull över att träffa mina nya kollegor och kunder för att tillsammans säkerställa att QRIOS är bolaget man vänder sig till när man vill ha smarta och effektiva lösningar. För mig som person och ledare är det viktigt att skapa förutsättningar för människor att växa och maximera sin förmåga och drivkraft för att skapa framtidens affär.”

Nils Carlsson är koncernchef för PION Group AB:

”Jag ser fram emot och att välkomna Gabriella till PION Groups koncernledning och som VD för QRIOS. Gabriella kommer med sin bakgrund inom flera av QRIOS nyckelsegment och sin gedigna kompetens att fortsätta leda vår förändringsresa som ett konsult- och HR-Techföretag”.

Denna information är sådan som PION Group AB är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning (EU nr 596/2014). Informationen lämnades, genom angiven kontaktpersons försorg, för offentliggörande 2024-01-08 18:00 CET.

För ytterligare information kontakta:

Nils Carlsson, Koncernchef PION Group AB, nils.carlsson@piongroup.se +46 766 447700

Om QRIOS:

På QRIOS jobbar nyfikna experter inom IT, Life Science, Engineering och Management. Vi är ett konsultföretag som är starkt inspirerade av de som aldrig slutar leta efter nya lösningar och vi har samlat vår kompetens i ett antal fokusområden:

QRIOS HR Solutions – Datadriven Management Consulting, med metoder och gedigen erfarenhet av affärs- och HR-strategier, system och dataanalys. Fokus är att hjälpa organisationer att implementera och exekvera HR-strategier, med hjälp av data och avancerade HR-system.

QRIOS IT – konsulter med kompetens inom bland annat Fullstack-, Front End- och Back End utveckling, Apputveckling, DevOps, Lösnings- och Molnarkitektur, Cybersäkerhet, Data Engineering, AI, ML och Automattestning.

QRIOS Technology – teknikkonsulter med expertkunskap inom hela produktutvecklingsprocessen, från idé till eftermarknad. Specialområden inkluderar inbyggda system, mekanikkonstruktion, hårdvara och elektronik.

QRIOS Engineering – konsultverksamhet och rekrytering inom teknikområdet.

QRIOS Life Science – lång och bred erfarenhet av att hjälpa organisationer inom Life Science-sektorn, bland annat inom Pharma, Medtech, Biotech och Food & Chemistry.

Om PION Group:

PION Group är en företagsgrupp som arbetar för att maximera människors och företags förmåga att prestera på högsta nivå genom kompetens, teknik och strategi. Namnet PION kommer från det engelska ordet pioneer som betyder föregångare, entreprenörer och nybyggare. PION Group finns i Sverige, Norge och Finland och representerar företag som arbetar med Consulting inom bland annat IT, Tech och Strategy samt Interim Management, Executive Search, HR-Tech och även rekrytering och bemanning.

PION Groups verksamhet bedrivs under varumärkena Poolia, Uniflex, QRIOS, Workspace Recruit, Whippy, Dreamwork, Lisberg Executive Search, Roi Rekrytering och Student Node. Koncernens moderbolag PION Group AB är noterat på Nasdaq Stockholm, Small Cap. Läs gärna mer på www.piongroup.se.