Nylanserade jämförelsetjänsten underlättar möjligheten att bli beviljad lån utan UC

Idag är vi påverkade av ett materialistiskt tankesätt, därför har just lån utan UC blivit ett stigande intresse. Lånemarknad i Sverige har idag ett stort utbud av långivare. Det kan därför vara både tids- och energikrävande att hitta något vettigt bland de många alternativen.

Lanautankreditupplysning.se är en nylanserad jämförelsetjänst som erbjuder låntagare en opartisk bild av lånealternativen utan UC, helt kostnadsfritt. Då merparten av lånemarknaden nuförtiden är online så blir det lättare för låntagaren att tack vare lanautankreditupplysning.se få en mer lättillgänglig och transparent lånemiljö.

Genom jämförelsetjänsten kan låntagaren fylla i sina villkor och sin ekonomiska situation. Dessa uppgifter möts med  långivarens erbjudanden och kvar blir en lista över en lista alla de lån som uppfyller bådas krav, så det är bara lån som du kan bli beviljad som kommer upp på listan. Låntagaren kan sedan jämföra de olika lånen utifrån ränta, avgifter, löptid samt speciella förmåner. De kan sedan ta sig till den specifika långivarens hemsida för att fullfölja lånet. På lanautankreditupplysning.se finns även möjlighet till lån för dem med betalningsanmärkningar. När en långivare inte använder sig utav UC som kreditupplysningsföretag så har det inte lika höga krav, vilket gör att de lättare beviljar lån till de med betalningsanmärkningar.

“Lån utan UC har verkligen skapat enormt många möjligheter för alla låntagare. Att få sämre villkor bara på grund av för många kreditförfrågningar är inte okej, eftersom det kan ge en felaktig bild av personens verkliga ekonomiska situationen. Dina lån kan bli mer fördelaktiga genom att inte använda sig av långivare med UC-kontroll” säger digital account manager, Victoria Nilsson. Hon ser ljust på framtiden för lanautankreditupplysning.se och tror starkt på en växande marknad. På sidan hittar man även generella tips om hur man får ett bättre lån, hur du ansöker samt information om olika typer av lån utan UC.

Vad är ett lån utan UC?

UC, Upplysningscentralen är det Sveriges ledande och äldsta kreditupplysningsföretaget. Ansöker du om ett abonnemang, hyreskontrakt eller ett lån så registreras upplysningen som en kreditförfrågan hos Upplysninscentralen. Förfrågan försvinner efter hand men många förfrågningar påverkar din kreditvärdighet negativt eftersom det ser ut som att lever långt över dina tillgångar. Det, i sin tur, medför att det kommer blir svårare för dig när du ansöker om lån. Räntan bestäms baserat på din kreditvärdighet så om du blir beviljad ett lån är det oftast ett med en hög ränta. Det är bara hos det upplysningsföretag som utfärdar kreditförfrågan som kan se den. Det kan därför vara klokt att spara sina kreditförfrågningar hos UC tills det att man ansöker om stora banklån via UC. Därför är det som sagt klokt att göra sina små lån via långivare som använder sig av andra upplysningsföretag. På det sättet behåller du din kreditvärdighet.

Om Lanautankreditupplysning.se

Gratistjänsten Lanautankreditupplysning.se jämför alla de svenska låneinstitut som erbjuder lån utan UC. Tjänsten är framtagen för de som har låg kreditvärdighet och som planerar att ansöka om små, snabba lån. Hemsidan lanserades i august, 2018.

Du hittar mer fakta om tjänsten och generella tips om lån utan UC på lanautankreditupplysning.se
För ytterligare information och frågor kontakta Victoria Nilsson på victoria@lanautankreditupplysning.se eller på +4528686272.