Ny VD för Lidl Sverige

Lidls koncernledning har för avsikt att efter avslutad MBL-förhandling utse Johannes Fieber till ny VD för Lidl Sverige. Johannes kommer närmast från Lidl Italien där han har arbetat som försäljningsdirektör. Han ersätter Conor Boyle som flyttar tillbaka till Nordirland med sin familj för nya arbetsuppgifter på Lidl Nordirland. Lidl Sverige tackar Conor Boyle för hans insatser och önskar honom all lycka på hans nya uppgifter i Nordirland.

Lidl ser mycket potential i Sverige. Bland annat kommer Lidl Sverige satsa på att öppna ytterligare butiker, bygga ett nytt tredje centrallager och ett nytt huvudkontor. Lidl kommer också att genomföra ett omfattande moderniseringsprogram i syfte att göra butiksupplevelsen för kunderna ännu bättre.

Johannes Fieber ser positivt på Lidls möjligheter i Sverige:

”Jag ser stora möjligheter för Lidl på den svenska dagligvarumarknaden. Vi vill hitta vår plats i svenskarnas hem och hjärtan. Vårt erbjudande med produkter av hög kvalitet möter svenska konsumenters höga kvalitetskrav. Vårt dynamiska affärskoncept gör att vi dessutom kan erbjuda oslagbara priser.”

Martin Jarstål, pressansvarig Lidl Sverige

martin.jarstal@lidl.se, 0733-46 79 20

Lidl är ett familjeägt företag och finns i över 25 länder med sammanlagt närmare 10 000 butiker. I Sverige har Lidl i dag 169 butiker och finns från Trelleborg i söder till Skellefteå i norr, vilket gör Lidl till Sveriges femte största livsmedelskedja. Sammanlagt har Lidl över 3 000 medarbetare i Sverige. Läs mer på lidl.se.