Marie Olsson Nylander blir ny Creative Director på Odd Molly

MBRS dotterbolag Odd Molly förnyar och förstärker organisationen med ny Creative Director. Multikreatören och tv-personligheten Marie Olsson Nylander blir Odd Mollys Creative Director. Hon kommer förstärka organisationen hos Odd Molly i en nyskapad roll som ansvarig för förnyelse av varumärkets kollektionsutveckling och det visuella uttrycket.

Marie Olsson Nylander presenterades som ny kreativ chef idag, den 15 mars 2023, i samband med en pressvisning på Studio Lilla Paris.

”Jag har alltid gillat varumärket och känner mig hedrad att få kreativt utrymme för att ta Odd Molly framåt. Jag blev otroligt glad när jag blev tillfrågad och tackade ja direkt. Odd Molly är modiga som tar in mig som har en lite annorlunda profil, säger Marie Olsson Nylander.”

”Marie Olsson Nylander personifierar Odd Mollys själ. Hon har ett varmt hjärta, unik stil och har alltid gått sin egen väg när det gäller uttryck och känsla. När vi nu går tillbaka till Odd Mollys kärna är hon den urkraft vi behöver för att växla upp och utveckla Odd Mollys varumärke för framtiden. Tillsammans med Marie kan vi återskapa magin och energin som fanns vid starten, säger Anna Lönnerstedt, Chief Creative & Assortment på Odd Molly.”

Odd Molly startades med en skissbok, ett glas vin och ett samtal mellan grundarna Per Holknekt, Karin Jimfelt-Ghatan och Christer Andersson för drygt 20 år sedan. Sedan dess har företaget vuxit till ett välkänt, internationellt företag med en helt unik känsla, och med en vision om att stärka kvinnor till att gå sin egen väg och uttrycka sin unika stil. Idag säljs Odd Mollys produkter i mer än 70 länder där Tyskland, Schweiz och Storbritannien är största marknaderna efter Skandinavien. Efter en tid av utmaningar satsar företaget på att utveckla och hitta tillbaka till varumärkets kärna och unika DNA tillsammans med Marie Olsson Nylander. Som Creative Director ansvarar Marie för övergripande visuellt uttryck samt utveckling av varumärkets kommande kollektioner.

Om Marie Olsson Nylander:

Marie har en bakgrund från olika inriktningar inom design, styling, inredning och är känd för sin egensinnighet och unika fingertoppskänsla. Hon började handla med antikviteter 2005 och har sedan dess bland annat drivit grossistfirma inom inredning samt stylat och renoverat offentliga miljöer, hotell och privatpersoners hem. Hon har även designat heminredning inom ramarna för flera framgångsrika designsamarbeten. Sedan 2017 är hon även ett känt ansikte från SVTs populära programserie ”Husdrömmar Sicilien” och har nyligen debuterat som författare med sin bok ”Det rosa huset”.

För vidare information, vänligen kontakta

Andreas Andrén, tf VD MBRS Group AB 0736-791475

Om MBRS Group

MBRS Group AB är ett techbolag med fokus på onlineförsäljning inom livsstil och mode. Inom gruppen återfinns de starka varumärkena Odd Molly och Hunkydory. Bolaget är noterat på Nordic SME Nordic Growth Market med tickern ”MBRS”.

Bolagets Mentor är Mangold Fondkommission AB och kan nås på telefonnummer +46 (0) 8 503 015 50