Pressmeddelande

Hinge är nu etta i Norden bland dejtingappar visar nedladdningssiffror

Publicerad

Hinge, dejtingappen för meningsfulla relationer, håller snabbt på att bli det självklara valet för betydelsefull dejting i Sverige och Norden. Sedan lanseringen på den svenska marknaden i november 2022 har appen med sin välkända ”designed to be deleted”-slogan klättrat till en topplacering och rankas nu som etta i Norden*, enligt trendande nedladdningssiffror för dejtingappar.

Match Groups resultatrapport för Q4 2023 visar Hinges snabba framfart allt eftersom företaget fortsätter sin Europa-satsning. Appen har lanserats i Italien, Spanien, Tyskland och Frankrike under de senaste 18 månaderna och är en av de tre mest nedladdade dejtingapparna på alla dessa marknader, samt den mest nedladdade i Storbritannien och Australien.

Hinges uppdrag att hjälpa dejtare att skapa meningsfulla kontakter och djupgående profiler har fått genklang hos dejtare i Norden. Hinge är den första dejtingappen att introducera ’Prompts’, frågor i profilen. Dess uppmuntrar användare att visa upp sina personligheter mer och fungerar samtidigt som isbrytare. Som ledande inom “voice-forward-profiler” med funktionen ”Voice Prompts”, har Hinge förbättrat svenska dejtares möjligheter att knyta an till varandra på djupet.

Hinge Labs består av ett team av forskare och beteendevetare som gör det möjligt att studera vad som gör dejtare framgångsrika på appen. Hinge är samtidigt den enda dejtingappen som skickar en nöjdhetsundersökning (”We Met”) till sina användare för att ta reda på om de har mött upp sin dejt och om de skulle vilja träffas igen. Detta gör att Hinge kan lära sig mer om sina användare och i sin tur hjälpa dem att träffa rätt personer.

 *Källa: Sensor Tower. Kombinerade nedladdningar från Apple App Store och Google Play Store.

Annons