Christer vann rekordjackpott på Miljonlotteriet

Christer från Överkalix gillar att spela bingo hos Miljonlotteriet. I helgen kom belöningen. När bingospelet Stjärnjackens jackpott gick ut på 260 181  kronor var det Christer som la beslag på den rekordhöga summan.

Christer spelar bingo för att det är kul och spännande. Men så klart brukar han även drömma om fina vinster. För två veckor sedan gick drömmen äntligen i uppfyllelse. Spelet Stjärnjackens jackpott hade klättrat till rekordnivån 260 181 kronor, och när den till slut briserade var det på grund av att bollarna hamnade i rätt ordning på Christer bingobricka.

– Jag blev väldigt chockad och glad när jackpotten hamnade hos mig. Det tog flera dagar innan jag fattade vad som hänt, berättar den lyckliga vinnaren.

Desto snabbare gick det att dra upp planer för pengarna. Christer vill omvandla hela summan till värme.

– En ny bastu är nummer ett. Men jag vill även resa till värmen. Kanarieöarna är drömresmålet. Vinsten känns också extra välkommen då jag är nybliven pensionär.

Miljonlotteriet är populärt bland bingospelarna på grund av sina många och höga jackpottar. Bingojackpottar som stiger över 200 000 kronor är ovanligt hos, men det har hänt flera gånger hos Miljonlotteriet. Senast var det Åse i Strängnäs som vann 218 000 kronor, även den gången på Stjärnjacken.

Miljonlotteriets erbjuder bingo på nätet sedan 2009. Men företaget är betydligt äldre än så. Verksamheten startade redan 1964 då man började sälja lotter. 1967 lanserades lottförsäljning via prenumeration, och den spelformen är fortfarande populärast bland Miljonlotteriets kunder. I dag skickar Miljonlotteriet lotter per post till över 80 000 kunder per månad. Följ aktuella kampanjer och erbjudaden på Facebook och Youtube.

Besök Miljonlotteriets hemsida