Arctic Securities förstärker sitt Sales team i Stockholm genom senior rekrytering

Johannes Johnsson

Arctic fortsätter sin expansion i Sverige och rekryterar Johannes Johnsson som Co-Head of Sales. Med Johannes breddar Arctic sin distribution ytterligare. Han kommer närmast från Pareto där han var Partner och har under de senaste sex åren framgångsrikt arbetat med Sales inom Equity, Fixed Income och Real Estate. Johannes har en Master i ekonomi från Lunds universitet.

Arctic Securities har sedan grundandet 2007 expanderat verksamheten och har idag kontor i Oslo, Stockholm, New York, Rio de Janeiro och Houston. Säljorganisationen består av ett mycket erfaret och motiverat säljteam på 33 personer – baserad i Oslo, Stockholm och New York – som erbjuder ett brett utbud av aktier, obligationer samt fastighets och shipping projekt. Arctic Securities har en stor etablerad kundbas bestående av bland annat nordiska, amerikanska, europeiska och andra internationella institutioner men har även starka relationer med mindre och medelstora investerare såsom family offices och privata investerare. På senare tid har ett antal framgångsrika obligationsplaceringar genomförts såsom 1,000 MSEK i Norwegian Air Shuttle , 220 MUSD i American Shipping och 250 MUSD i GasLog.

Johannes tillträder sin position på Arctic Securities idag.

För mer information, vänligen kontakta:
Anna Hallsten CEO, Sweden
anna.hallsten@arctic.com