Finans Nyhet

Odd Molly anställer Sara Fernström som vice vd

Publicerad

Odd Molly anställer Sara Fernström som ny vice vd med ansvar för att utveckla bolagets internationella försäljning och etablering. Sara kommer närmast från en position som vd för Lyft Brands Group i New York.

Realtid.se

Sara Fernström har erfarenhet från digital strategi för konsumentnära bolag och affärs- och varumärkesutveckling, särskilt på den amerikanska marknaden. Hon kommer att ingå i koncernledningen när hon tillträder som vice vd.

– Vi är glada över att göra denna rekrytering av Sara Fernström till Odd Molly. Saras uppdrag är att ställa om affärsmodellen till ökat digitalt fokus och större partnernätverk samt skapa förutsättningar för internationell expansion i alla kanaler. Sara har ett stort kontaktnät och en gedigen erfarenhet från affärs- och varumärkesutveckling inte minst inom e-handel och sociala medier. Hon kommer att bli en viktig spelare för att bidra till att utveckla och genomföra Odd Mollys internationella tillväxtplan, kommenterar Jennie Högstedt Björk, Odd Mollys tillträdande vd, idag vice vd och sortimentschef, i ett pressmeddelande.

– Jag ser fram emot att arbeta tillsammans med Jennie och resten av teamet för att driva förbättrad utveckling, särskiljande och kraftfull marknadsföring och att utöka Odd Mollys närvaro över hela världen, säger Sara Fernström, tillträdande vice vd.

Annons

Sara Fernström har en BsC i International Business med inriktning marketing från Berkeley College, Kalifornien, USA. Sara kommer närmast från en position som vd för varumärkesföretaget Lyft Brands Group i New York där hon bland annat bidragit till den strategiska varumärkesutvecklingen av konsumentnära bolag såsom Ben Sherman och Bruno Magli samt arbetat med sociala medier-strategi för H&M. Dessförinnan arbetade hon på United Talent Agency och Creative Artists Agency i Kalifornien i nästan tio år, med bland annat företagsutveckling, förvärv och nya digitala satsningar.

Annons