Nya BMW M3 CS – toppfarten spärras vid 302 km/h

Taggar i artikeln

BMW
BMW M3 CS har 550 hästkrafter och ett vridmoment på 650 Nm. Kort sagt: Detta är en fyrhjulsdriven värstingmaskin. Maxfarten spärras elektroniskt först vid 302 km/h.
Publicerad
Uppdaterad

BMW M3 CS är en lättare och sportigare variant av BMW:s klassiska M3. Men medan M3 kan köra i 250 km/h så spärras M3 CS först vid 302 km/h. Priset: 1,5 miljoner kronor – för den enklaste modellen.

Anders Frick

Från 0 till 100 km/h på 3,2 sekunder – det är vad nya BMW M3 CS klarar av. Det är 0,4 sekunder snabbare än BMW M4 CSL, trots att det under huven sitter samma treliters dubbelturbomatade raka sexa. En förklaring till bilens blixtsnabba acceleration är vikten: M3 CS väger bara 1 765 kg, delvis tack vare att baksätet har slängts ut.

Bilen har 550 hästkrafter och ett vridmoment på 650 Nm. Kort sagt: Detta är en fyrhjulsdriven värstingmaskin. Maxfarten spärras elektroniskt först vid 302 km/h.

Enligt BMW ska bilen börja produceras i mars månad, men det är än så länge oklart om den kommer att ha en begränsad upplaga eller inte. Priset i Sverige börjar på 1 550 000 kronor.

Annons

Här är alla specifikationer för BMW M3 CS:

No of doors/seats 4 / 5

Length/width/height (unladen) mm 4795 / 1918 / 1438

Annons

Wheelbase mm 2857

Track, front/rear mm 1623 / 1605

Ground clearance mm 123

Annons

Turning circle m 12.6

Fuel tank capacity approx. l 59

Engine oil 1) l 7.0

Weight, unladen, to DIN/EU kg 1765 / 1840

Max. load to DIN kg 480

Max. permissible weight kg 2245

Max. axle load, front/rear kg 1125 / 1200

Max. trailer load, braked (12%)/unbraked kg – / –

Max. roofload/towbar download kg 75 / –

Luggage comp. capacity l 480

Power Unit:

Config./No. of cyls./valves In-line / 6 / 4

Engine technology M TwinPower Turbo technology with two mono-scroll turbochargers, indirect charge air cooling, High Precision Injection (maximum injection pressure: 350 bar), VALVETRONIC fully variable valve timing and DoubleVANOS variable camshaft timing

Effective capacity cc 2993

Stroke/bore mm 90.0 / 84.0

Compression ratio :1 9.3

Fuel RON 98 (min. RON 95)

Max. output kW/hp 405 / 550 at rpm 6250

Max. torque Nm 650 at rpm 2750 – 5950

Electrical System:

Battery/installation Ah/– 70 / luggage compartment

Driving Dynamics and Safety:

Suspension, front Adaptive M suspension with double-joint spring strut axle in lightweight aluminium construction, M-specific kinematics and elastokinematics

Suspension, rear Adaptive M suspension with five-link axle in lightweight aluminium/steel construction, rear-axle subframe with rigid bolted connection to the body, M-specific elastokinematics

Brakes, front M Compound brakes, vented, with six-piston fixed callipers

Brakes, rear M Compound brakes, vented, with single-piston floating callipers

Driving stability systems Standard: DSC incl. ABS, ASC and M Dynamic Mode (MDM), can be switched off, integrated wheel slip limitation, CBC (Cornering Brake Control), DBC (Dynamic Brake Control), Dry Braking function, drive-off assistant, DSC networked with M xDrive all-wheel-drive system, Active M Differential

Safety equipment Standard: airbags for driver and front passenger, side airbags for driver and front passenger, head airbags for front and rear seats, three-point inertiareel seatbelts on all seats with belt stopper, belt tensioner and belt force limiter in the front, crash sensors, tyre pressure indicator

Steering Electric Power Steering (EPS) with M-specific Servotronic function and variable sport ratio

Steering ratio, overall :1 14.6

Tyres, front/rear 275/35 ZR19 100Y XL

285/30 ZR20 99Y XL

Rims, front/rear 9.5J x 19 light-alloy

10.5J x 20 light-alloy

Performance:

Power-to-weight ratio (DIN) kg/kW 4.4

Output per litre kW/l 135.3

Acceleration 0–100 km/h s 3.4

Acceleration 0–200 km/h s 11.1

Top speed km/h 302

Fuel Consumption ECE:

Combined (WLTP) l/100 km 10.4 – 10.1

Combined (NEDC) l/100 km –

CO2 (WLTP) g/km 234 – 229

CO2 (NEDC) g/km –

Emission rating Euro 6d

Annons