Finans Nyhet

Kaffe för 38 miljoner

Publicerad

Kaffe-kedjan Espresso House satsar på marknadsföring riktad mot studenter och bjuder på 480.000 liter Caffé Latte till ett värde av 38 miljoner kronor. Det nya CSN-kortet, som just nu skickas ut till Sveriges studenter, är laddat med en kostnadsfri Caffé Latte.

Espresso House kommer också att ge 10 till 50 procent rabatt på hela deras utbud. För att hämta ut sin Latte och kunna utnyttja rabatterna måste studenten ladda 100 kronor på CSN-kortet, som de sen kan handla för.

På Mecenant AB som ger ut CSN-kortet är man väldigt nöjd med det erbjudande som nu går ut till studenterna.

– Vi tycker det är fantastiskt roligt att få samarbeta med en sådan professionell kedja som kan erbjuda en riktig bra rabatt, säger Jonas Levin, vd för Mecenat AB som ger ut CSN-kortet till Realtid.se.

Annons

Caffè Latte är väldigt populärt bland studenter. Jonas Levin tror att rabatterbjudandet kommer att uppskattas.

– Att få rabatt på kaffe kom högt upp på önskelistan i den marknadsundersökning vi gjorde innan vi tog kontakt med Espresso House.

Espresso House är också väldigt nöjda med samarbetet. De har tidigare sökt sätt att effektivt kunna erbjuda rabatter endast till studenter.

Annons

– Vi har ett Coffee Card som ger en viss rabatt. Det har varit svårt att med det ge extra erbjudanden till studenter som inte missbrukas av andra. Vi tycker Mecenat är en perfekt partner, som även gör att vi vågar bjuda till lite extra, säger Fredrik Gorthon, produkt- och marknadsansvarig på Espresso House till Realtid.se.

Annons