Carla rekryterar Meds tidigare CMO

Taggar i artikeln

Carla
Marika Baltscheffsky.
Publicerad
Uppdaterad

Carla.se, som via sin e-handel erbjuder möjligheten att köpa och sälja elbilar, rekryterar spetskompetens från nätapoteket Meds. Marika Baltscheffsky blir Chief Marketing Officer på Carla, och tar plats i bolagets ledningsgrupp.

Realtid.se

Carla har en rad namnkunniga investerare såsom Sophie Stenbeck via Max Ventures, VNV Global och Luminar Ventures. I fjol tog bolaget 205 miljoner kronor i en runda ledd av Bonnier Ventures. Nu ökar Carla tempot genom att rekrytera bolagets första CMO.

Marika Baltscheffsky tillträder rollen som Chief Marketing Officer på Carla omgående. Hon kommer senast från nätapoteket Meds där hon hade motsvarande roll, för vilken hon utnämndes till Årets Marknadschef inom kategorin Apotek av Resumé år 2021. Tidigare arbetade Marika många år på Google och dessförinnan på reklambyrån Digitas i New York och London. Marika kommer att ta ett helhetsgrepp om Carlas varumärke och kommunikation. Det framgår av ett pressmeddelande.

Bakom Carla står Volvo Cars tidigare onlinechef Patrik Illerstig samt tech-entreprenören Niklas Jungegård.

Annons

Annons