Nu får Apples iTune, Napster och de andra närbutikerna för digital musik konkurrens från världens största varuhuskedja Wal-Mart.
Wal-Mart satsar på digital musik
ANNONS
ANNONS
ANNONS
Jämför courtage Amerikanska Wal-Mart riktar sig även till de konsumenterna som inte äger en Mp3-spelare, snabbt bredband eller cd-brännare. Kunderna kan logga in på Wal-Marts hemsida och välja bland företagets 50.000 musikfiler som sedan bränns på en cd-skiva och skickas hem till kunden.
Wal-Mart tar 4,62 dollar per cd med tre låtar och 88 cent per varje ytterligare låt. En skiva med tolv låtar kostar då 12,4 dollar, knappt 90 kronor. Det kan jämföras med konkurrenterna Napster och iTunes som båda tar 99 cent per låt.
I dag har iTunes 70 procent av marknaden och Napster 10 procent.
Realtid.se
Läs mer från Realtid - vårt nyhetsbrev är kostnadsfritt:
ANNONS
Jämför courtage
Compricer är Sveriges största jämförelsetjänst för privatekonomi. Klicka här för att jämföra courtage.
Jämför här
ANNONS
ANNONS
Senaste nytt
ANNONS