Realtid

Wal-Mart satsar på digital musik

administrator
administrator
Uppdaterad: 27 apr. 2005Publicerad: 27 apr. 2005

Nu får Apples iTune, Napster och de andra närbutikerna för digital musik konkurrens från världens största varuhuskedja Wal-Mart.

ANNONS
ANNONS

Mest läst i kategorin

Spela klippet
Trading Direkt

Nasdaq lanserar nytt index för att spåra börsnoteringar

24 jan. 2025

Amerikanska Wal-Mart riktar sig även till de konsumenterna som inte äger en Mp3-spelare, snabbt bredband eller cd-brännare. Kunderna kan logga in på Wal-Marts hemsida och välja bland företagets 50.000 musikfiler som sedan bränns på en cd-skiva och skickas hem till kunden.

Wal-Mart tar 4,62 dollar per cd med tre låtar och 88 cent per varje ytterligare låt. En skiva med tolv låtar kostar då 12,4 dollar, knappt 90 kronor. Det kan jämföras med konkurrenterna Napster och iTunes som båda tar 99 cent per låt.

I dag har iTunes 70 procent av marknaden och Napster 10 procent.

Realtid.se

Läs mer från Realtid - vårt nyhetsbrev är kostnadsfritt:
ANNONS