<pufftextlänk>Den tyska sportjätten Puma fick se sin vinst backa med nästan 15 procent under årets andra kvartal, en följd av stora marknadsföringskostnader inför fotbolls-VM.</pufftextlänk> Men bolaget håller fast vid sin helårsprognos.
VM-kostnader tyngde Puma

administrator
Uppdaterad: 03 aug. 2006Publicerad: 03 aug. 2006
ANNONS
ANNONS
Mest läst i kategorin
Puma, som sponsrade världsmästarna Italien, redovisar en nettovinst på 50 miljoner euro, i linje med analytikernas snittprognos på 50,4 miljoner euro enligt en Reutersenkät.
Bolaget sponsrade 12 lag i fotbolls-VM i Tyskland medan ärkerivalen Adidas den här gången bara sponsrade hälften så många lag, däribland finalisten Frankrike.
Pumas försäljningsintäkter ökade med 38,2 procent till 547 miljoner euro med stöd av kraftigt ökad försäljning av fotbollsutrustning i samband med VM.
För helåret räknar Puma fortfarande med en rörelsevinst på omkring 360 miljoner euro och försäljningstillväxt på uppemot 35 procent.
Trots en stark tillväxt de senaste åren Puma en bra bit kvar upp till de två dominanterna Adidas och Nike.
TT
Läs mer från Realtid - vårt nyhetsbrev är kostnadsfritt:
ANNONS
ANNONS
Senaste nytt
ANNONS
ANNONS