Den amerikanska branschtidningen Adweek har utsett världens bästa mediebyrå, uppger Dagens Media.
Världens bästa mediebyrå är korad
Mest läst i kategorin
Bästa mediebyrån i världen är OMD, en byrå som för två år sedan tappade stora kunder som Dell och Bank of America år 2007 men kom igen under fjolåret.
Under 2008 lyckades OMD både slimma organisationen och värva nya kunder. Tillsammans investerade dessa 240 miljarder kronor i media, ett uppsving med 12 procent jämfört med föregående år.
OMD:s vd Ola Bergström får ännu inte gå in på några ekonomiska detaljer för Sverigekontoret.
– Men vi hade en del i nätverkets ökning, säger han till Dagens Media.
OMD:s ägare Omnicom har tidigare sagt att 3.500 tjänster ska bort världen över.
Daniel Eriksson, OMG:s vd, försäkrar att koncernens mediebyråer, PHD och OMD inte omfattas av dessa nedskärningar.
Bergström tillägger dock att lågkonjunkturen börjar märkas då annonsörer avvaktar med investeringar.
Compricer är Sveriges största jämförelsetjänst för privatekonomi. Klicka här för att jämföra courtage.