Realtid

USA-turister lyfter Europas lyxmärken

administrator
administrator
Uppdaterad: 25 juli 2006Publicerad: 25 juli 2006

<pufftextlänk>LVMH räknas som världens största företag för lyxprodukter.</pufftextlänk> Det franskregistrerade bolaget ökade försäljningen med 10 procent under andra kvartalet.

ANNONS
ANNONS

Mest läst i kategorin

Orsaken uppges vara ett ökat intresse bland amerikanska och asiatiska turister för europeiska lyxprodukter.

Enligt nyhetsbyrån Bloomberg kommer den ökade försäljningen under andra kvartalet även visa sig på helårssiffrorna.

Både amerikanska och asiatiska turister lägger mer pengar på lyxkonsumtion än tidigare när de besöker Europa.

Bland LVMH:s mest kända produkter återfinns väskor från Louis Vuitton och klockor från Tag Heuer.

Ytterligare orsak till den stora framgången är att Louis Vuitton nyligen återöppnade sin flaggskeppsbutik på Champs Elysées. Den nyöppnade butiken kommer dessutom ha öppet på söndagar, vilket strider mot fransk tradition.

Öppetiderna har även orsakat kraftigta protester från facket.

Läs mer från Realtid - vårt nyhetsbrev är kostnadsfritt:
ANNONS
ANNONS