Ett Stenbeckbolag har valt att hårdannonsera på pizzakartonger. Det är första gången Box Innovation har andra annonsörer än pokerbolag.
Stenbeck köper pizzareklam
Mest läst i kategorin
MTG:s kanal TV 6 annonserar inom kort för tre program på 200.000 pizzakartonger i Stockholmsområdet. Kampanjen kommer att pågå under en månad.
Vecka 9 drar kampanjen, som kommer att pågå i fyra veckor, igång i Stockholm. Totalt handlar det om 200.000 pizzakartonger som kommer att fyllas med pizzor på drygt 40 pizzerior i Stockholm.
– MTG har sagt att de vill testa denna marknadsföringskanal. För oss är det en ganska liten kampanj, vi har kört över 650.000 kartonger i kampanjer tidigare. Men det är häftigt att tänka sig 200.000 som svävar runt i Stockholm, säger Gustav Jaeckel, vd på Box Innovation, till Realtid.se.
Ordinarie pris för annonsering är 2,60 kronor per kartong, berättar Jascha Buckholt, försäljningschef på Cape Media, som har uppdraget att sköta försäljningen av annonserna.
– Då har man locket och fyra sidor till sitt förfogande. Men vi säljer ju garanterade utgivningar. Varje kartong som är garanterad når slutkonsumenten, de står inte i något lager, säger han.
Hur mycket pengar MTG betalar för annonseringen är dock okänt.
– Det får jag inte gå ut med. Men alla intäkter betyder mycket för oss, säger Gustav Jaeckel.
Tidigare har i första hand pokerbolag annonserat på Box Innovations pizzakartonger. Men nu ser det ut som att fler kommer våga sig på den nya marknadsföringskanalen.
– Det är ett relativt nytt medium, men jag vet att de som kört har fått en fantastisk respons, säger Jascha Buckholt, på Cape Media.
Under våren är ytterligare kampanjer på ingång, för poker, dataspel och film.
Compricer är Sveriges största jämförelsetjänst för privatekonomi. Klicka här för att jämföra courtage.