Carolina Gynnings nya affärsprojekt är en bloggportal/veckotidning. "Vi ska växa i takt med de finansiella musklerna", säger Lisa Rennerstedt, TV-veteran och projektledare för Planet Gynning.
"Som 1000Apor – fast tvärtom"
Mest läst i kategorin
Programledare, fotomodell, författare, bloggerska och scandal beauty. Carolina Gynning kan nu även lägg till titeln ”Tidningsutgivare” när hon nu drar igång sitt nya affärsprojekt, Planet Gynning, som är en bloggportal ihopgift med mode- och nöjesmaterial.
Anmäl dig till Realtid.ses nyhetsbrev Teknik, Media och Telekom som skickas ut varje tisdag.
Sajten ägs av Gynning Productions. Till sin hjälp tar mångsysslerskan TV-veteranen Lisa Rennerstedt, med ett förflutet på TV Stockholm.
– Unga människor är trötta på annonser och banners, så vi ska hitta nya samarbeten med företag som visar fullt respekt för såväl läsarna som annonsörerna, säger Lisa Rennerstedt.
Portalen ska dra igång den här månaden och ska ha max tio bloggare, men namnen är inte offentliga ännu. Navet i sajten blir Gynnings egen blogg, I swear to tell the truth”, som flyttats från Stureplan.se.
Rennerstedt, som jobbat två månader med projekt, lärde känna Gynning när hon producerade TV-serien ”I huvudet på Gynning”, som gick i Kanal5.
– Carolina är en grym partner att jobba tillsammans med. Hon är affärsmässig, analytisk och skitsnygg, säger Lisa Rennerstedt.
Vem står för kulorna?
– Vi ska göra som 1000Apor, fast tvärt om. Vi pumpar inte in en massa pengar, utan växer i den takt ekonomin tillåter.
Är du delägare?
– Nej, inte just nu, men jag skulle vilja äga allt som har med Gynning att göra.
Realtid.se har sökt Carolina Gynning, men hon messar tillbaka:
”Hej ring min publicist Lisa.”
Compricer är Sveriges största jämförelsetjänst för privatekonomi. Klicka här för att jämföra courtage.