UPPDATERAD<pufftextlänk>Resor ska säljas i samma butiker som mjölk och bröd, när SAS bildar Nordens största resebyrå tillsammans norska företagsgruppen Reitan.</pufftextlänk> Namnet är enligt tidningen Dagens Naeringsliv en djupt bevarad hemlighet men det finns uppgifter om att resebyrån ska heta Go.
SAS bildar Nordens största resebyrå

Mest läst i kategorin
Under mottot ”Det enkla är oftast det bästa” drar SAS och Reitan igång resebyrån Go.
– Tanken är att sälja reseupplevelser till fritidsresenärer, säger Robin Kamark, senior vice president på Airline Commercial i SAS, till TT.
I stället för att hoppa ut och in på olika sajter för att beställa flygbiljetter, hotell och konsertbiljetter ska kunden kunna göra det på ett och samma ställe. Antingen på nätet eller fysisk butik.
– Kunderna kan själva välja om de vill köpa resan i butik, gå in på nätet eller göra beställningen via mobilen. Det är en ”one shop”-filosofi där allt beställs genom en enda bokning, säger Kamark.
Go-resor börjar säljas i januari nästa år. I Reitans butiksnät finns 2 500 Narvesenkiosker, 7-Eleven-, Hydro Texaco- och Remabutiker vilka ingår i resebyråns försäljningsnät. I Sverige äger Reitan Pressbyrån.
TT