British Airways vill använda Google för att identifiera passagerare.
Så ska BA lära känna sina passagerare
Mest läst i kategorin
British Airways vill starta en ny kampanj vid namn ”Know Me” för att lättare kunna identifiera passagerare. Anledningen sägs vara att högprofilerade passagerare ska få ett smidigare välkomnande, samt att man på så vis kommer att kunna samla allmän information om passagerarna, såsom kommande resor och måltidspreferenser.
Personalen, blir tilldelade varsin iPad, kommer att söka på passagerarnas namn på Google Images för att hitta bilder på dem, meddelar Digital Trends.
British Airways menar att syftet med kampanjen är att passagerarna ska bli bemötta på samma sätt som när man besöker sin favoritrestaurang.
Alla är dock inte positivt inställda till förslaget.
– Om British Airways vill ha mer information om oss kan de faktiskt bara fråga, menar Big Brother Watch, en organisation som kämpar för att skydda människors privatliv. De menar att British Airways kampanj kränker människor privatliv.
British Airways själva menar att kampanjen inte bryter mot någon förordning, utan att den skulle underlätta relationsbyggandet med passagerarna, skriver Digital Trends.
Compricer är Sveriges största jämförelsetjänst för privatekonomi. Klicka här för att jämföra courtage.