Realtid

Så ska BA lära känna sina passagerare

administrator
administrator
Uppdaterad: 23 juli 2012Publicerad: 23 juli 2012

British Airways vill använda Google för att identifiera passagerare.

ANNONS
ANNONS

Mest läst i kategorin

British Airways vill starta en ny kampanj vid namn ”Know Me” för att lättare kunna identifiera passagerare. Anledningen sägs vara att högprofilerade passagerare ska få ett smidigare välkomnande, samt att man på så vis kommer att kunna samla allmän information om passagerarna, såsom kommande resor och måltidspreferenser.

Personalen, blir tilldelade varsin iPad, kommer att söka på passagerarnas namn på Google Images för att hitta bilder på dem, meddelar Digital Trends.

British Airways menar att syftet med kampanjen är att passagerarna ska bli bemötta på samma sätt som när man besöker sin favoritrestaurang.

Alla är dock inte positivt inställda till förslaget.

– Om British Airways vill ha mer information om oss kan de faktiskt bara fråga, menar Big Brother Watch, en organisation som kämpar för att skydda människors privatliv. De menar att British Airways kampanj kränker människor privatliv.

British Airways själva menar att kampanjen inte bryter mot någon förordning, utan att den skulle underlätta relationsbyggandet med passagerarna, skriver Digital Trends.

Läs mer från Realtid - vårt nyhetsbrev är kostnadsfritt:
ANNONS
Jämför courtage

Compricer är Sveriges största jämförelsetjänst för privatekonomi. Klicka här för att jämföra courtage.

Jämför här
ANNONS
Spela klippet

Framtidens äldreboenden: Teknik, trygghet och trivsel

Äldreboenden och andra omsorgsfastigheter kommer att spela en allt större roll inom både samhällsstrukturen och fastighetsmarknaden. Med en snabbt åldrande befolkning ökar behovet av innovativa lösningar som möter de komplexa krav som dagens vård och omsorg ställer. Utformningen av framtidens äldreboenden handlar inte bara om praktiska funktioner utan också om att skapa miljöer som främjar […]