Realtid

Posterscope ger svar på tal

administrator
administrator
Uppdaterad: 30 aug. 2006Publicerad: 30 aug. 2006

<pufftextlänk>Mediespecialisten Posterscope döljer inga provisioner utan har full transparens på sina avtal.</pufftextlänk> Det menar vd:n Raymond Emtemark som häromdagen träffade Clear Channels ledning för ett möte. ”Clear Channel har varit marknadsledande länge i Sverige och vill försvara sin marginal”, säger han till Realtid.se.

ANNONS
ANNONS

Mest läst i kategorin

Posterscopes vd Raymond Emtemark ringde upp Realtid.se när han förvånad läst artikeln där Clear Channels vd kritiserar Posterscopes verksamhet. Posterscopes vd Raymond träffade Clear Channels europachef i helgen.

– Vi för en dialog med Clear Channel och jag blev väldigt förvånad när jag såg artikeln precis efter att jag kom tillbaka från fredagens möte med Maria Skoglunds chef Rickard Hedlund i London, säger Raymond Emtemark till Realtid.se.

Mötet handlade om situationen mellan Posterscope och Clear Channel i Sverige och hur samarbetet ska ske. Till skillnad från i Sverige har företagen ett bra samarbete på alla andra marknader i Europa.

Raymond Emtemark berättar även att Posterscope ända sedan etableringen i Sverige för tre år sedan haft full transparens för sina avtal, samt att företaget har avtal med ett trettiotal utomhusföretag, alla utom Clear Channel.

Varför gör Clear Channel så här?

– De har varit marknadsledande så länge i Sverige och vill försvara sin marginal. Det finns ingen annan i hela mediesverige som säger något annat.

Margareta Kylberg, medierådgivare på Sveriges annonsörer, tycker att ni borde ändra sättet att ta betalt på.

– Vi har en affärsmodell som är etablerad i Europa sedan 25 år tillbaka, det är inget man lätt ändrar på. Men du får gärna försöka om du vill.

ANNONS

Nu var det inte jag, utan Margareta Kylberg, som sa det.

– Ja, hon får gärna försöka hon också.

Läs mer från Realtid - vårt nyhetsbrev är kostnadsfritt:
ANNONS
ANNONS