Istället för traditionella platsannonser har en amerikansk rekryteringssajt samlat videofilmer för jobbsökande.
Platsannonser blir film
Mest läst i kategorin
I USA finns en ny rekryteringssajt, Career Tours, där företag lägger ut sina platsannonser i form av filmer.
Förutom att chefen säger smarta saker om företagskulturen kan du, likt ett tv-spel, hänga med på en guidad tur i korridorerna.
– Det är en rolig idé. Men ofta måste man hitta personal ganska snabbt och har inte tid att göra en film för en specifik tjänst. Då är det betydligt mer vanligt att företag gör en film om arbetsplatsen i stort, säger Stefan Rizvi, kommunikationschef på Monster.se.
Rizvi säger att det finns undantag.
– För företag som ständigt söker personal. Då kan det vara kul att göra något lite mer lockande.
På CareerTour är tjänsten gratis för jobbsökande medan företag betalar 1.300 kronor för att vara med.
Platsannonssajten är bara ett exempel på hur jobbmatchning kan utvecklas på arbetsmarknaden. Nästa steg, i Youtube-eran kan vara att jobbsökande skickar in filmer på sig själva.