Paynovas förlust under årets andra kvartal ökar och uppgår till -8,4 (-5,8) miljoner kronor. Trots det tycker vd:n Daniel Ekberger att bolaget lyckats väl.
Paynovas förlust ökar
Mest läst i kategorin
Betalningslösningsbolaget Paynova publicerar idag onsdag rapporten för andra kvartalet 2018. Trots ökade intäkter fortsätter bolaget att blöda. Resultatet var 44 procent lägre än andra kvartalet i fjol och uppgick till -8,4 miljoner kronor, jämfört med -5,8 miljoner kronor.
– Paynovas konsumentkreditaffär växer fortsatt och nuvarande årstakt är cirka 70 procent högre än den omsättning som vi redovisade för andra kvartalet 2017. Bolaget börjar därmed komma i fas med den plan som lagts – även om det har skett några månader senare än förväntat. Paynova fortsätter att bygga förtroende för vår affärsmodell och lösning, där de senaste integrationerna av namnkunniga och etablerade aktörer är ett kvitto på att vi lyckats väl, säger vdn Daniel Ekberger i en kommentar till rapporten
- Intäkterna uppgick till 9,2 (8,2) miljoner kronor
- Resultatet före avskrivningar (EBITDA) uppgick till -5,0 (-3,4) miljoner kronor
- Resultatet efter avskrivningar (EBIT) uppgick till -7,7 (-5,4) miljoner kronor
- Resultatet efter skatt uppgick till -8,4 (-5,8) miljoner kronor
- Resultat per aktie uppgick till -0,02 kronor (-0,02) kronor
Under 2018 har Paynova, förutom rekrytering av ny CFO, även förstärkt försäljningsorganisationen.
Compricer är Sveriges största jämförelsetjänst för privatekonomi. Klicka här för att jämföra courtage.