Realtid

Partner på Prime går över till Svenskt Näringsliv

Realtid.se
Uppdaterad: 31 aug. 2017Publicerad: 31 aug. 2017

Mattias Oljelund blir ansvarig för den långsiktiga opinionsbildningen hos Svenskt Näringsliv. 

ANNONS
ANNONS

Mest läst i kategorin

Det är Mattias Oljelund som har anställts på Svenskt Näringsliv som chef för långsiktig opinionsbildning. Han ska jobba med Svenskt Näringslivs arbete med att stärka marknadsekonomins ställning och företagarens roll i Sverige.

 Mattias Oljelund är i dag partner på Prime. Han har varit chef för public affairs såväl som corporate på byrån. Mattias Oljelund ska rapportera till Lars Göran Johansson, vice vd och chef för Kommunikation och opinionsbildning på Svenskt Näringsliv.

 –  En central roll för Svenskt Näringsliv är att skapa förståelse bland allmänheten, i varje generation, för företagarens roll och marknadsekonomins betydelse för Sveriges välstånd. Vi är glada att kunna rekrytera Mattias som, med sin gedigna erfarenhet av att driva och leda större opinionsbildningsprojekt, får till uppgift att utveckla detta viktiga arbete vidare säger Lars Göran Johansson, vice vd för Svenskt Näringsliv, i ett pressmeddelande. 

Läs mer från Realtid - vårt nyhetsbrev är kostnadsfritt:
Realtid.se
Realtid.se
ANNONS
Jämför courtage

Compricer är Sveriges största jämförelsetjänst för privatekonomi. Klicka här för att jämföra courtage.

Jämför här
ANNONS
Spela klippet

Framtidens äldreboenden: Teknik, trygghet och trivsel

Äldreboenden och andra omsorgsfastigheter kommer att spela en allt större roll inom både samhällsstrukturen och fastighetsmarknaden. Med en snabbt åldrande befolkning ökar behovet av innovativa lösningar som möter de komplexa krav som dagens vård och omsorg ställer. Utformningen av framtidens äldreboenden handlar inte bara om praktiska funktioner utan också om att skapa miljöer som främjar […]