Företaget Snö of Sweden har haft lysande framgångar. Omsättningen har ökat från drygt 1 miljon till 70 miljoner kronor på fem år.
Omsättningen på Snö lavinartad
Mest läst i kategorin
Varumärket och smyckesföretaget Snö of Sweden grundades 2002. Sedan dess har omsättningen ökat från 1,2 miljoner kronor till 70 miljoner kronor. I år räknar dessutom VD:n och chefsdesignern Lena Näslund med en fortsatt tillväxt till runt 120 miljoner kronor, enligt den finska tidningen Hufvudstadsbladet.
Varumärket ska i år etableras även i Tyskland och Frankrike. En marknad som företaget hoppas mycket på.
Första året sålde Lena Näslund kuddar och plädar till bland annat NK. Men hon märkte efter första bokslutet att hon sålde bättre av smycken.
Företaget sadlade om.
Hennes första kollektion bestod av 20 smycken, i dag marknadsförs 2,500 olika modeller.
Designen på smyckena är enkel och tidlös vänder sig till en bred målgrupp kvinnor mellan 13 till 90 år.
Råvaran är sötvattenspärlor från Kina och importerade kristaller från Brasilien.
Produktionen sker i Kina där företaget har 100 anställda. Dubbelt så många anställda än vad företaget hade 2005.
I Sverige säljs smyckena bland annat på NK, MQ och Tott & co.
Compricer är Sveriges största jämförelsetjänst för privatekonomi. Klicka här för att jämföra courtage.