Länsförsäkringar lanserar nu det nya varumärkeskonceptet ”För all tid”. Syftet är att förmedla Länsförsäkringars omtanke för kunder och samhälle.
Nytt varumärkeskoncept för Länsförsäkringar
Mest läst i kategorin
– Vi vill visa att vi är starkare tillsammans. Det känns extra viktigt i dessa tider, säger Fanny Wallér, Kommunikationschef på Länsförsäkringar i en skriftlig kommentar.
”För all tid” är ett nytt koncept som syftar till att förmedla Länsförsäkringars själ – inte bara det Länsförsäkringar gör, utan vilka Länsförsäkringar är.
– Vi ägs av våra kunder och drivs av en långsiktig omtanke för dem. Med 23 lokala länsförsäkringsbolag är vi alltid nära våra kunder och samhället där de lever. Det skapar en unik lokalkännedom och ett fokus på hemmaplan. Samverkan mellan alla bolag gör också att vi blir starka nog att tillsammans göra skillnad på riktigt. Det vill vi visa, säger Fanny Wallér.
Länsförsäkringar är idag engagerade i över 3 000 samarbeten och initiativ som bidrar till ett bättre och tryggare lokalsamhälle runt om i hela Sverige. Det handlar till exempel om att bidra till att barn och ungdomar får en meningsfull fritid, att stötta det lokala näringslivet och att öka trygghet för barn i trafiken.
Det nya varumärkeskonceptet utgör ett ekosystem för Länsförsäkringars kommunikation och består av flera delar som knyter an till en helhet. Varumärkeskonceptet är framtaget i nära samarbete med reklambyrån Stendahls och först ut är en reklamfilm som lanseras på tv idag den 17 augusti.
Compricer är Sveriges största jämförelsetjänst för privatekonomi. Klicka här för att jämföra courtage.