Det är den tidigare managementkonsulten Thomas Areskoug som har tagit över som vd för kommunikationsbyrån Primes systerbyrå United Minds. Han ser en tydlig branschglidning mot att strategi och kommunikation flätas samman.
Ny vd för United Minds
Mest läst i kategorin
Thomas Areskoug har tillträtt som vd för strategi- och analysföretaget United Minds.
Thomas Areskoug började som strategikonsult på United Minds i början av 2016 och har arbetat med några av United Minds största kunder inom svensk industri och med särskilt ansvar för strategisk ompositionering och tillväxtfrågor inom sina specialitetsområden FMCG, detaljhandel och e-handel.
– Under min tid som vd hoppas jag på att tillföra ett mervärde till våra kunder och för att göra det måste vi fortsätta att ha en mycket god marknadskunskap och ständigt hitta nya kreativa sätt att bygga värde, säger Thomas Areskoug till Realtid.se.
Under de senaste åren har United Minds rört sig från undersökningsuppdrag till tjänster inom tillväxt, förändring, innovation, digitala strategier och analys, där man samarbetar tätt med systerbyrån Prime.
– Jag upplever att det finns en tydlig branschglidning. Strategi och kommunikation går allt tydligare ihop, vilket är särskilt tydligt när allt fler managementkonsultföretag köper upp reklambyråer. Det handlar om att skapa ett mervärde för kunden genom att göra strategin begriplig för både kunder och medarbetare, säger Thomas Areskoug.
Thomas Areskoug har tidigare arbetat som managementkonsult på McKinsey samt med övergripande ansvar för koncept, marknadsföring, lojalitetsprogram och e-försäljning på Coop, där han ingick i koncernledningen.
Sofia Mankert går efter drygt tio år inom United Minds i mars vidare till Vattenfall.
Compricer är Sveriges största jämförelsetjänst för privatekonomi. Klicka här för att jämföra courtage.